Caixa de Ciències
Proposta gratuïta del Lab 0_6 i el CESIRE_CDEC
Els materials que presentem, la Caixa d’èsser viu i la caixa d’aire/vent, són fruit de la col·laboració entre el CESIRE i UManresa, amb la voluntat d’elaborar materials que es puguin deixar en préstec. Els elements que trobareu a les caixes, acompanyats de propostes didàctiques, estant pensats per provocar, en el grup inquietuds, dubtes, ganes de saber més, d’indagar.
Caixa d’èsser viu
La manera de treballar a educació infantil facilita l’aproximació a la ciència des de l’observació i la manipulació. Cada un dels objectes i dels materials que es presenten a la “Caixa d’ésser viu”, està pensat per ajudar a l’alumnat a fer-se preguntes, a buscar raons, a confrontar respostes i a treure conclusions que els hi permetran avançar en la construcció del seu model d’ésser viu.

Caixa d’aire i vent
El joc és un instrument d’aprenentatge per a l’infant. Possibilita espais per assajar, provar, explorar, experimentar… Amb els materials de la maleta “Aire/vent”, els infants, podran adonar-se de les propietats essencials de l’aire: l’aire és a tot arreu, ocupa un espai, en moviment és el vent i se’n pot aprofitar la força, instruments de mesura, etc.

Aquest material també el trobareu en préstec a:
- CESIRE, Barcelona
- CRP Vallès Oriental, Granollers
- CRP Ciutat de Sant Adrià del Besòs
- CRP Baix Llobregat IV, El Prat de Llobregat
- CRP Vallès Occidental III, Rubí
- CRP del Baix Ebre, Tortosa
- CRP del Baix Empordà, La Bisbal d’Empordà
- CRP del Segrià, Lleida