El Lab 0-6 és el punt de partida: dona-li continuïtat a l’aula
Després del taller d’experimentació del Lab 0-6, pots donar continuïtat al treball realitzat i integrar-lo a la dinàmica quotidiana de l’aula. Convida els infants a seguir fent-se preguntes i a buscar possibles respostes.

La rampa i la bola
Podem crear una rampa semblant a la del Lab? Recordeu que hi ha una norma important, la bola s’ha de deixar caure. Pots aconseguir controlar el camí de la bola per a què vagi on tu vols?
- Pots assenyalar el camí que seguirà la bola abans de deixar-la caure?
- I si canvies la bola?
- I si inclines més la rampa?
- I si canviem la textura de la superfície?
- I si…

Insectes bastó
- Com creus que aconsegueixen passant desapercebuts?
- Què penses que poden ser aquests trossets de pell que apareixen en el terra?
- Què canvia en el terrari? Què canvia en l’insecte pal?
- On creus que deuen tenir el cap?
- Com deuen ser per dins?

Tub del vent
- Com saps que fa vent? En podem fer?
- Com el podem mesurar? Coneixes l’instrument que el mesura? Com funciona? Què fa? En podem fer un?
- Tot es pot moure amb el vent?
- És el mateix l’aire i vent? l’aire, on és?, quan hi és?, el notem? Com ens imaginem que està fet?
- Com t’imagines el vent? Podries dibuixar com és? Se sembla al teu dibuix de l’aire?

Els imants
- Què és la força? Quin tipus de forces coneixeu? Què fan o com funcionen?
- Com penses que funciona la força dels imants?
- Quins materials són atrets pels imant? Amb quins altres materials funciona?
- Sempre s’atreuen tots els imants?
- Es pot mesurar la força de l’imant? Com?

Aigua de colors
- Podeu completar el quadre de colors que vau iniciar al Lab?
- Quins canvis provoquem quan tallem, ratllem o aixafem els aliments?
- Observeu el que heu aconseguit… Registrarem els canvis al llarg d’uns dies i prendrem nota (quadres de doble entrada i fixar les observacions): color, olor, …
- Podem obtenir colors més clars o més foscos que els que tenim? Com ho fem?
- Podem desfer la transformació? Per què?
- Com ho podem explicar, representar, dibuixar?
Acompanyament virtual
Si desitgeu acompanyament virtual en les investigacions dels vostres infants o en els projectes d’aula, que els nens i nenes escriguin a l’adreça lab06@umanresa.cat amb l’assumpte: Ens podeu ajudar?
Si està a les nostres mans, us donem suport!
Altres activitats formatives
UManresa compta amb una programació anual d’activitats formatives específicament adreçades a professionals de l’educació: jornades, tallers, seminaris, etc.