Servei de canguratge

Temps x Viure a l’espai LabTarda

El Servei de canguratge “Temps x Viure”, és un servei gratuït de l’Ajuntament de Manresa, que neix amb l’afany de facilitar un temps de respir personal a les persones encarregades de les cures d’infants, que majoritàriament són les dones.  

      • A qui s’adreça:  A famílies  de Manresa amb infants de 3 a 8 anys (*Fins a 10 anys en cas de germans/es). 
      • Quan: El servei s’ofereix de dilluns a divendres de 16.30 a 20.30 h de la tarda.
      • On: El servei s’ofereix a l’espai Lab_06 d’UManresa ubicat a l’Avinguda Universitària, 10. 

Per a més informació i/o iniciar els tràmits per utilitzar el servei, enviar un correu a:

labtarda@umanresa.cat

Organització i col·laboració: Ajuntament de Manresa (+Temps per Viure) i LabTarda. 

Amb el suport de:  Ministerio de Igualdad, Pla Corresponsables, Generalitat de Catalunya i Temps per Cures. 

PROGRAMACIÓ MENSUAL ACTIVITATS

“Temps x Viure” – LabTarda

PROPOSTES OFERTADES “Temps x Viure” – LabTarda

1. Aigua de colors: Proposem el repte de transformar l’aigua transparent en aigua de colors fent servir un material natural com son les fruites i les verdures. Com ho farem per aconseguir fer aigua de colors fent servir un pebrot verd?

2. Boles de terra: En aquesta ocasió, el nostre repte és aconseguir fer una bola de terra resistent i compacte… Tenim diferents tipus de terra (sorra, argila, etc.), totes ens aniran igual de per aconseguir una bola de terra? 

3. Propostes de construccions: Aprenem mentre construim, i els reptes d’avui ens permetran explorar amb conceptes científics com l’equilibri o la força de la gravetat a través de propostes en les que intentarem fer construccions ben complexes. 

4. UPetita: Aprofitem per investigar, experimentar i fer-nos moltes preguntes mentre juguem amb les propostes de ciència de la UPetita, l’escola bressol de la Universitat. Quins reptes ens trobarem? 

5. Flotabilitat: Experimentar amb la flotabilitat, construint un artefacte que ens ajudi a fer que una canica suri. Haurem de fer el mateix si volem fer que una bola de porexpan s’enfonsi? 

6. Construïm avions: Podem crear un avió sense motor? Com l’hem de fer per que voli molt amunt i que arribi ben lluny? Haurà de tenir alguna forma en concret? Quin material ens anirà millor? Com podem comparar la distància a la que arriba cada avió? 

7. Joc amb cartró: Materials desestructurats com el cartró ens donen infinitat de possibilitats i oportunitats per fer volar la nostra imaginació i creativitat. Què podem construir amb una capsa de cartró? Un avió, un cotxe o inclús una casa?  

8. Plantem llavors: Quanta ciència hi ha darrere d’aconseguir fer créixer una planta! Avui tenim el repte de plantar una llavor per aconseguir que germini: quanta quantitat d’aigua li haurem de posar? Quina terra ens anirà millor? En quines condicions l’haurem de mantenir perque creixi 

9. A la manera de la ciència: El repte d’avui és el de descobrir, a través del mètode científic, què hi ha dins d’unes capses que no es poden obrir. Com els científics i les científiques, haurem de fer servir tots els recursos existents per acostar-nos a una resposta que ningú sap 

10. Construïm baldufes: Existeixen baldufes molt diferents, algunes més grans, d’altres més petites, algunes amb l’eix més llarg, d’altres amb l’eix més curtCom ha de ser una baldufa per que rodi més ? El nostre objectiu d’avui serà construir-ne una que giri molt i molt! 

11. Paracaigudes: Com hem de construir un paracaigudes perque pugui volar? Quina forma ha de tenir per que pugui aprofitar la força del vent? Com ha de ser la tela? I si pesa més? Avui tenim el repte de construir diferents paracaigudes, deixar-los caure des d’un lloc ben alt i aviam quin aguanta més! 

12. Fem bombolles: L’aigua i el sabó en la proporció correcta ens ajuden a fer bombolles que poden arribar a ser molt grans. Què passa si fem sortir l’aire a través de diferents objectes? Podem fer bombolles de diferents formes?  

13. Jocs de taula: En aquest cas, tindrem reptes molt diversos, tant diversos com tots els jocs de taula als que jugarem al llarg de la tarda. A través de tots aquests jocs, treballarem habilitats com el pensament estratègic, la concentració o la gestió emocional.

14. Llum: Quants conceptes científics interessants podem investigar jugant amb la llum! Quin recorregut fa la llum? Es propaga sempre en línia recta o ho podem canviar? I la llum del sol, la podem redirigir amb algun objecte? Amb quin? Tots els objectes reflecteixen la llum? Ho investigarem! 

15. Muntar i desmuntar: Com funciona un ordinador? I un teclat? O un ratolí? Què passa dins de tots aquests aparells electrònics perque puguin funcionar? Avui intentarem respondre totes aquestes preguntes muntant i desmuntant diferents objectes i veient com és el seu interior i de quines parts estan formats.