El Lab 0-6 és el punt de partida: dona-li continuïtat a l’aula

Després del taller d’experimentació del Lab 0-6, pots donar continuïtat al treball realitzat i integrar-lo a la dinàmica quotidiana de l’aula. Convida els infants a seguir fent-se preguntes i a buscar possibles respostes.

La rampa i la bola

 

Podem crear una rampa semblant a la del Lab? Recordeu que hi ha una norma important, la bola s’ha de deixar caure. Pots aconseguir controlar el camí de la bola per a què vagi on tu vols?

 

  • Pots assenyalar el camí que seguirà la bola abans de deixar-la caure?
  • I si canvies la bola?
  • I si inclines més la rampa?
  • I si canviem la textura de la superfície?
  • I si…

Insectes bastó 

 

  • Com creus que aconsegueixen passant desapercebuts? 
  • Què penses que poden ser aquests trossets de pell que apareixen en el terra? 
  • Què canvia en el terrari? Què canvia en l’insecte pal? 
  • On creus que deuen tenir el cap? 
  • Com deuen ser per dins? 

Tub del vent

 

  • Com saps que fa vent? En podem fer?
  • Com el podem mesurar? Coneixes l’instrument que el mesura? Com funciona? Què fa? En podem fer un?
  • Tot es pot moure amb el vent?
  • És el mateix l’aire i vent? l’aire, on és?, quan hi és?, el notem? Com ens imaginem que està fet?
  • Com t’imagines el vent? Podries dibuixar com és? Se sembla al teu dibuix de l’aire?

Els imants

 

  • Què és la força? Quin tipus de forces coneixeu? Què fan o com funcionen? 
  • Com penses que funciona la força dels imants? 
  • Quins materials són atrets pels  imant? Amb quins altres materials funciona? 
  • Sempre s’atreuen tots els imants? 
  • Es pot mesurar la força de l’imant? Com?

Aigua de colors

 

  • Podeu completar el quadre de colors que vau iniciar al Lab?
  • Quins canvis provoquem quan tallem, ratllem o aixafem els aliments?
  • Observeu el que heu aconseguit… Registrarem els canvis al llarg d’uns dies i prendrem nota (quadres de doble entrada i fixar les observacions):  color, olor, …
  • Podem obtenir colors més clars o més foscos que els que tenim? Com ho fem?
  • Podem desfer la transformació? Per què?
  • Com ho podem explicar, representar, dibuixar?

Altres activitats formatives

UManresa compta amb una programació anual d’activitats formatives específicament adreçades a professionals de l’educació: jornades, tallers, seminaris, etc.