Del Lab 0-6 a l’aula
Dona-hi continuïtat
Integra el taller del Lab 0-6 a la rutina de l’aula i dona continuïtat a l’experiència
Convida els infants a seguir fent-se preguntes i a buscar possibles respostes
En aquesta pàgina trobareu preguntes per afavorir la continuïtat de la tasca a l’aula sobre la temàtica d’unes quantes propostes.
Us oferim també la possibilitat de fer una sessió virtual adreçada als vostres infants sobre temes concrets que esteu investigant.
Necessiteu una mirada científica?
Escriviu-nos a l’adreça lab06@umanresa.cat amb l’assumpte: “Ens podeu ajudar?”

La rampa i la bola
Podem crear una rampa semblant a la del Lab? Recordeu que hi ha una norma important: la bola s’ha de deixar caure.
Pots aconseguir controlar el camí de la bola perquè vagi on tu vols?
- Pots assenyalar el camí que seguirà la bola abans de deixar-la caure?
- I si canvies la bola?
- I si inclines més la rampa?
- I si canviem la textura de la superfície?
- I si…

Insectes bastó
- Com creus que aconsegueixen passar desapercebuts?
- Què penses que poden ser aquests trossets de pèl que apareixen a terra?
- Què canvia al terrari? Què canvia en l’insecte pal?
- On creus que deuen tenir el cap?
- Com deuen ser per dins?

Tub de vent
- Com saps que fa vent? En podem fer?
- Com el podem mesurar? Coneixes l’instrument que el mesura?
- Com funciona? Què fa? En podem fer un?
- Tot es pot moure amb el vent?
- És el mateix l’aire i el vent? L’aire on és? Quan hi és? El notem? Com ens imaginem de què està fet?
- Com t’imagines el vent? Podries dibuixa com és? Se sembla al teu dibuix de l’aire?

Els imants
- Què és la força? Quin tipus de força coneixeu? Què fan o com funcionen?
- Com penses que funciona la força dels imants?
- Quins materials són atrets pels imants? Amb quins altres materials funciona?
- Sempre s’atrauen tots els imants?
- Es pot mesurar la força de l’imant? Com?

Aigua de colors
- Podeu completar el quadre de colors que vau iniciar al Lab?
- Quins canvis provoquem quan tallem, retallem o aixafem els aliments?
- Observeu el que heu aconseguit… Registrarem els canvis al llarg d’uns dies i prendrem nota (quadres de doble entrada i fixar les observacions): color, olor…
- Podem obtenir colors més clars o més foscos que els que tenim? Com ho fem?
- Podem desfer la transformació? Per què?
- Com ho podem explicar, representar, dibuixar?
Altres activitats formatives
UManresa compta amb una programació anual d’activitats formatives específicament adreçades a professionals de l’educació: jornades, tallers, seminaris, etc.